15 Mart 2016 Salı

PSP çakma batarya çözüm. (PSP fake battery fix)

Pek çoğumuz pili ölen PSP'si için orjinal pil bulamadığından dolayı çakma tabir edilen pillerden kullanmak zorunda kalıyor.
Geçenlerde bende elimdeki slim psp için bu tür bir pil almak zorunda kaldım. Cihaza taktım çalışıyor batarya %15 oranında dolu görünüyordu. Taktım Şarj cihazını şarj olmaya başladı. Aradan 3 saat civarı geçti (nasıl olsa pil dolunca şarj kesiliyor diye rahattım). Cihaza dokunduğumda aşırı ısındığını farkedip hemen şarjı kestim ve pili çıkardım. (Pil dolmuş ancak şarj kesilmemiş)Pil soğuyunca taktım %100 dolu görünüyor ve kalan sürede 7 saat 31 dakika olarak görünüyordu. Pil 1 saat falan çalıştıktan sonra sıfırı tüketti. Daha sonrada cihaz kapalı olmasına rağmen kendi kendine bitmeye başladı.
Gelelim sorunun nedenine ne yazık ki bu pillerin içinde 2400mAh batarya yok, en iyi ihtimalle 500-600 mAh batarya vardır.
Pilin devresi 1,5-2A civarı çıkış veren PSP adaptörü ile 2400mAh pil şarj edilecek şekilde yapılmış.
Bu batarya kesinlikle bu şekilde şarj edilmemeli!

Kesin Çözüm: Ne yapın edin ama orjinal pil bulun.

Çözüm1: Bu pili cihaz açıkken USB ile şarj ederseniz batarya dolunca şarj kesiliyor, bu şekilde USB 2.0'dan  maksimumu 0,5A çektiğinden dolayı nisbeten güvenli bir şarj elde edersiniz.  Yaklaşık 2,5 saat dayanıyor.

Çözüm2: Harici telefon şarj cihazları ile şarj edin pek çok farklı batarya şarj edebilmek için oldukça düşük değerlerle şarj ediyor. (200-400 mA arası)

Çözüm3: 2400 mAh lityum batarya bulup pilin içindeki ne üdüğü belirsiz batarya ile değiştirirseniz bu daha güzel olur.

Dikkat etmezseniz aşağıdaki gibi bir sonuçla karşılaşabilirsiniz!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder